Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

Regulamin:

Powstał w oparciu o warunki panujące w odtwarzanej epoce, jak również ma zapewnić bezpieczeństwo każdemu członkowi drużyny. Regulamin może ulec zmianie, jednak pewne jego aspekty dotyczące odtwórstwa i zasad bezpieczeństwa nie podlegają dyskusji.

 

Postanowienia ogólne:

1.Drużyna Złoty Lis zajmuje się odtwórstwem wczesnego średniowiecza (V-XI wiek)
2.Nad organizacją i sprawnym działaniem drużyny czuwa Rada Drużyny.
3.Drużyna składa się z dwóch sekcji Słowiańskiej i Wikińskiej.
4.Nad każdą sekcją czuwa dowódca, który jest jednocześnie członkiem Rady.
5.Członkiem drużyny może zostać każda osoba, która ukończyła 16 lat
6.Osoby niepełnoletnie muszą posiadać pisemne zezwolenie od Opiekuna Prawnego
7.Osoby niepełnoletnie nie są dopuszczane do walki oraz turniejów
8.Dla osób dopuszczonych do walk i zawodów ubezpieczenie NW (od następstw nieszczęśliwych wypadków) obowiązkowe
9.Każdy członek drużyny jest zobowiązany poinformować Radę o ewentualnych problemach zdrowotnych oraz przyjmowanych lekach
10.Wszyscy członkowie drużyny są zobowiązani do dbania o wierne odtwarzanie postaci jak i obozu. Minimalizujemy używanie współczesnych elementów życia (torby, plastik, zapałki, puszki, latarki)
11.Na terenie obozu obowiązuje CAŁKOWITY ZAKAZ PALENIA!
12.Zakaz picia alkoholu przed bitwą/turniejem dla wszystkich członków drużyny
13.Aktywne uczestnictwo w spotkaniach oraz treningach dla każdego członka drużyny
14.Drużyna pobiera miesięczne składki w wysokości 10 zł od osoby
15.Wszyscy członkowie drużyny maja obowiązek dbać o porządek w obozie oraz dobre imię drużyny

 

Członkowie

Niewolnicy

Status niewolnika otrzymuje kandydat na członka drużyny na min. 9 miesięcy. Ten czas ma przeznaczyć na skompletowanie podstawowego wyposażenia (strój letni, zimowy, naczynia, posłanie) oraz zebranie informacji o odtwarzanej postaci. Jest to okres, w którym można zobaczyć, czy naprawdę mamy czas i chęć zajmować się odtwórstwem. Niewolnikowi przydzielone są następujące obowiązki i prawa:
Kompletowanie stroju
Dbanie o obóz i jego otoczenie
Zdobywanie informacji o odtwarzanej postaci
Ma prawo uczyć sie rzemiosła
Wszelkie decyzje uzgadnia z opiekunem sekcji, do której przynależy
Nie ma prawa zbroić się/walczyć
Nie ma prawa głosu
Wykonuje polecenia innych (wolnych) członków drużyny
Oddaje na czas zadane przez dowódcę sekcji prace
Niewolnikowi nie przysługuje prawo do noszenia noża oraz ozdób ( nie wlicza się fibul podtrzymujących ubranie, kościanych sprzączek). Jedyną ozdobą może być kościana zawieszka typu młot Tora, lunula.
Dopuszczalne kolory: tzw. naturalne; zielenie, beż, brąz, żółty. Materiał: len oraz wełna.

Osoba, która wstępuje do drużyny, a zajmuje się odtwórstwem innym niż wczesne średniowiecze otrzymuje status niewolnika na min. 3 miesiące potrzebne na skompletowanie stroju.

Osoba z dośwadczeniem odtwórczym wczesnego średniowiecza może (po weryfikacji) od razu uzyskać status wolnego członka drużyny.

 

Wolny

Wolnym członkiem drużyny może zostać Niewolnik po odbyciu okresu 9 miesięcy, oraz omówieniu jego postępów i za zgodą obu członków Rady. Do obowiązków i przywilejów Wolnego należą:
Rozwój odtwarzanej postaci
Dbanie o obóz oraz jego otoczenie
Wykonywanie i nauka rzemiosła
Ma prawo się zbroić, występować w bitwach oraz turniejach
Ma ograniczone prawo głosu
Wykonuje polecenia Rady oraz Drużynników
Może wydawać polecenia Niewolnikom
Ma obowiązek udzielać pomocy Niewolnikom
Oddawanie zadanych prac na czas wyznaczony przez dowódców

Osoba wolna ma prawo do noszenia ozdób z brązu i metalu. Kolorystyka stroju obowiązuje jak u Niewolnika, podobnie materiały (len, wełna).Może nosić hafty (skromne)

 

Drużynnik

Drużynnikiem może zostać osoba, która wykazuje duże zaangażowanie w życie drużynne. Minimalny okres pobytu w drużynie to 2 lata.

Prawa i obowiązki:
Rozwój odtwarzanej postaci
Dbanie o obóz oraz jego otoczenie
Wykonywanie i nauka rzemiosła
Ma prawo zbroić się, występować w bitwach oraz turniejach
Ma prawo zabierać głos w decydujących sprawach, ma wpływ na decyzje podejmowane przez Radę
Wykonuje polecenia Rady
Ma prawo wydawać polecenia ludziom Wolnym oraz Niewolnikom
Ma prawo ingerować w zachowanie innych członków drużyny
Ma obowiązek wspierać pozostałych członków drużyny swoja wiedzą i doświadczeniem
Na wyjazdach może zastąpić oraz przejąć obowiązki nieobecnego członka Rady

Drużynnik ma prawo nosić ozdoby srebrne oraz złote, kolor czerwony, niebieski. Dopuszczalne materiały: len, wełna, jedwab. Może nosić bogate hafty i aplikacje.

 

Rada Drużyny:

Rada drużyny składa się z dwóch dowódców poszczególnych sekcji.

Prawa i obowiązki:
Rozwój odtwarzanej postaci
Dbanie o obóz oraz jego otoczenie
Wykonywanie i nauka rzemiosła
Ma prawo zbroić się, występować w bitwach oraz turniejach
Ma decydujący głos we wszystkich sprawach dotyczących drużyny oraz jej działalności
Ma prawo awansować, zdegradować oraz usunąć z drużyny każdego jej członka
Do obowiązków członków Rady należy wysyłanie zgłoszeń na imprezy oraz oficjalne reprezentowanie drużyny. Żaden z członków drużyny nie może zgłaszać się indywidualnie do uczestnictwa w imprezie bez zgody oraz wiedzy członków Rady
Ma prawo wydawać polecenia każdemu członkowi drużyny
Zleca wykonanie prac na rzecz drużyny (np. pisanie artykułów związanych z odtwarzaną postacią lub wykonywanym rzemiosłem) lub inne
Ogłasza Thingi i Allthingi (zebrania)
Ustanawia prawa, do których muszą dostosować się wszyscy członkowie drużyny. Prawa te mogą ulegać zmianom, jeśli nastąpi taka konieczność.

Członek Rady ma prawo nosić ozdoby srebrne oraz złote, kolor czerwony, niebieski, czarny. Dopuszczalne materiały: len, wełna, jedwab. Może nosić bogate hafty i aplikacje.

                   

Postanowienia końcowe

1.Regulamin obowiązuje WSZYSTKICH członków drużyny i nie podlega negocjacjom
2.Na pierwszym oficjalnym spotkaniu wszyscy członkowie drużyny jednogłośnie uchwalili składki miesięczne w wysokości 10 zł od osoby. Zebrane w ten sposób fundusze umożliwiają zakup sprzętu obozowego (namioty, naczynia), jak i pokrycie części kosztów transportu owego sprzętu, jeśli taka konieczność nastąpi. Pokrywane są też koszty reprezentacyjne (sztandar).
3.Sprawy nieobjęte regulaminem rozwiązuje Rada Drużyny